Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

Μανιτάρια τηγανιά

Αγαπάμε οικογενειακώς τα μανιτάρια σε κάθε τους εκδοχή! Τα τελευταία όμως χρόνια μάς έχει κερδίσει περισσότερο η συνταγή για Μανιτάρια τηγανιά! Με πολύ απλά και κυρίως λίγα υλικά γίνεται ένα πεντανόστιμος μεζές με λίγες θερμίδες που μπορεί άνετα να συνδυαστεί με ζυμαρικά ή ρύζι και να αποτελέσει κύριο πιάτο. 



Τα μανιτάρια είναι μια εξαιρετική τροφή -για όσους βέβαια δεν έχουν πρόβλημα να τα καταναλώσουν- λόγω της υψηλής θρεπτικής και διατροφικής τους αξίας. Περιέχουν ελάχιστες θερμίδες, υδατάνθρακες και λιπαρά, καθώς αποτελούνται κυρίως από νερό, αλλά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, πολύ ανώτερες από τις φυτικές πρωτεΐνες πλησιάζοντας την ποιότητα των ζωικών πρωτεϊνών, και για τον λόγο αυτό θεωρούνται ως υποκατάστατο του κρέατος για όσους νηστεύουν, κάνουν δίαιτα ή ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή! 



Τη συγκεκριμένη συνταγή μάς την έδωσε μια φίλη της μητέρας μου που την είχε μάθει από μια δική της φίλη, οπότε δε γνωρίζω την αρχική έμπνευση, για να αποδώσω τα εύσημα! Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι πρόκειται για μια πανεύκολη και γρήγορη παρασκευή που κερδίζει τις εντυπώσεις στη στιγμή ικανοποιώντας ακόμη και τους πιο δύσκολους. 



Είναι μια light συνταγή, αφού τα μόνα λιπαρά που περιέχει προέρχονται από το ελαιόλαδο, που όμως είναι μονοακόρεστα και σε ισορροπημένη ποσότητα δεν επιβαρύνουν όσους προσέχουν τη διατροφή τους. Και καθώς μαγειρεύονται τα μανιτάρια αναδύεται στον χώρο το χαρακτηριστικό άρωμά τους που θυμίζει βόλτα στην εξοχή, ενώ η προσθήκη του σκόρδου απογειώνει το φυσικό άρωμα και τη γεύση τους, χωρίς να τα σκεπάζει. Είμαι σίγουρη ότι απλώς μια δοκιμή θα σας πείσει και θα γίνει κι η δική σας αγαπημένη light συνταγή με μανιτάρια!



Μανιτάρια τηγανιά
αποθήκευση - εκτύπωση

Μερίδες: 3-4 / χρόνος προετοιμασίας: 5' / συνολικός χρόνος: 20-25'

Υλικά:
500γρ. μανιτάρια λευκά agaricus
3-4 κ.σ. ελαιόλαδο
1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη
1/2 κ.γλ. ρίγανη
αλάτι
πιπέρι ή ελάχιστο μπούκοβο ή ελάχιστη κόκκινη καυτερή πιπεριά

Εκτέλεση:
Αφαιρούμε τη φλούδα των μανιταριών, τα πλένουμε ελαφρώς ή τα σκουπίζουμε με βρεγμένο πανί και τα κόβουμε σε φέτες πάχους 5 χιλιοστών. Καθαρίζουμε και ψιλοκόβουμε το σκόρδο. Σε μια μικρή κατσαρόλα ή σε ένα βαθύ τηγάνι ρίχνουμε το ελαιόλαδο, τα μανιτάρια και το σκόρδο και τα σωτάρουμε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά για 5'. Στο σημείο αυτό τα μανιτάρια θα βγάλουν όλα τα υγρά τους, οπότε δε χρειάζεται να προσθέσουμε καθόλου νερό. Στη συνέχεια προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι (ή ελάχιστο μπούκοβο ή ελάχιστη κόκκινη καυτερή πιπεριά, αν τα θέλουμε ακόμη πιο πικάντικα) και αφού πάρουν μια βράση, σιγοβράζουμε σε χαμηλή φωτιά για περίπου 10-15', μέχρι να εξατμιστεί το νερό τους και να μείνουν με το λάδι τους. Σερβίρουμε με ζυμαρικά ή ρύζι ή σκέτα ως μεζές. 

Καλή όρεξη!


Και μην ξεχνάτε:
Ακολουθήστε με σε Facebook, Instagram και Google+, για να μη χάνετε κανένα νέο post!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου